საგაკვეთილო პროცესის შეფასება
გაკვეთილის გეგმა
|
|||
1 (არადამაკმაყოფილებელი)
|
2 (დამაკმაყოფილებელი)
|
3 (კარგი)
|
|
საგაკვეთილო მიზანი
და შედეგი
|
მიზანი არის ზოგადი
და არარეალისტური, არ არის გაზომვადი, რთული შესაფასებელია. არ შეესაბამება ესგ-ს
მისაღწევ შედეგს/შედეგებს.
|
მიზანი გამომდინარეობს
ესგ-ს მისაღწევი შედეგებიდან, მაგრამ დროში ძნელად მისაღწევი და/ან აკლია კონკრეტულობა.
|
მიზანი არის ფორმულირებული
კონკრეტულად და რეალისტურად; იგი არის გაზომვადი და სრულად შეესაბამება ესგ-თი განსაზღვრულ
შედეგს/შედეგებს.
|
აქტივობების თანამიმდევრობა
და სავარაუდო დრო
|
აქტივობები არ უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას.
|
აქტივობები ნაწილობრივ
უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
|
აქტივობები სრულად
უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
|
მეთოდები, კლასის ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო მეთოდები შეუსაბამოა აქტივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების ფორმები
- მეთოდებთან.
|
სასწავლო მეთოდები
შესაბამისობაშია აქტივობებთან, მაგრამ სწორად
არ არის შერჩეული კლასის ორგანიზების ფორმები.
ან ზოგიერთი მეთოდი აქტივობის არაადეკვატურია, თუმცა სწორად არის შერჩეული ორგანიზების
ფორმები.
|
სასწავლო მეთოდები სრულ შესაბამისობაშია აქატივობებთან, ხოლო, კლასის ორგანიზების ფორმები
- მეთოდებთან
|
რესურსები
|
რესურსები არ არის
მითითებული.
|
მითითებული რესურსები
მწირია.
|
მითითებულია ყველა
აუცილებელი რესურსი, რომლებიც მასწავლებელმა გამოიყენა გაკვეთილის დაგეგმვისას და
გამოიყენებს გაკვეთილისჩატარებისას.
|
ინტეგრირება*
|
საგანთაშორისი ინტეგრირება
ხელოვნურია და თვითმიზნური.
|
საგანთაშორისი ინტეგრირება
ჩანს, თუმცა არ არის გათვალისწინებული ინტეგრირებული საგნების ესგ-თი განსაზღვრული
შედეგები.
|
საგანთაშორისი ინტეგრირება
ლოგიკურია, გათვალისწინებულია ინტეგრირებული საგნების ესგ-თი განსაზღვრული შედეგები.
|
შეფასება
|
არ აქვს განსაზღვრული
მიზნის შესაბამისი შეფასების მეთოდები. გეგმას
არ ახლავს შეფასების რუბრიკები.
|
განსაზღვრულიამიზნის
შესაბამისი შეფასების მეთოდი/მეთოდები, მაგრამ
არ ახლავს შეფასების რუბრიკა/რუბრიკები. ან შეფასების მოცემული მეთოდებიდან ზოგიერთი
არაადეკვატურია, ახლავს შეფასების რუბრიკები.
|
განსაზღვრულია მიზნის
შესაბამისი შეფასების მეთოდები, ახლავს კარგად მისადაგებული შეფასების რუბრიკები.
|
საგაკვეთილო პროცესი
|
|||
1 (არადამაკმაყოფილებელი)
|
2 (დამაკმაყოფილებელი)
|
3 (კარგი)
|
|
მიზანი
|
ჩატარებულმა გაკვეთილმა
ვერ უზრუნველყო განსაზღვრული მიზნის მიღწევა.
|
ჩატარებულ გაკვეთილზე
ნაწილობრივ იყო მიღწეული დასახული მიზანი/მიზნები.
|
ჩატარებულ გაკვეთილზე
სრულად იყო მიღწეული დასახული მიზანი/მიზნები.
|
აქტივობები, სწავლების
მეთოდები და რესურსები
|
გამოყენებულმააქტივობებმა,
სასწავლო მეთოდებმა და რესურსებმა ვერ უზრუნველყო მოსწავლეთა ჩართულობა და სასწავლო
შედეგის მიღწევა.
|
გამოყენებულმა აქტივობებმა, სასწავლომეთოდებმა და რესურსებმა
მხოლოდ ნაწილობრივ უზრუნველყომოსწავლეთა
ჩართულობა და სასწავლო შედეგის მიღწევა.
|
გამოყენებულია ერთმანეთთან
ლოგიკურადდაკავშირებული აქტივობები და მეთოდები,
რომლებიც უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის მაქსიმალურ ჩართულობასა და სასწავლო შედეგის მიღწევას.რესურსების გამოყენებით
ზრდის გაკვეთილის ეფექტიანობას.
საჭიროების შემთხვევაში
მასწავლებელი ახერხებს წინასწარ დაგეგმილი აქტივობებისა და/ან მეთოდების მოდიფიცირებას.
|
შეფასება
|
მასწავლებლის შეფასება
არაეფექტიანია, შემოიფარგლება მხოლოდ არაფრისმთქმელი უკუკავშირით/კომენტარით.გამოყენებული
შეფასების მეთოდი/მეთოდები ვერ აფასებს, მიღწეულია თუ არა შედეგი.
|
გამოყენებული შეფასების
მეთოდები ნაწილობრივ აფასებს, მიღწეულია თუ არა შედეგი, მასწავლებლის უკუკავშირი
ადეკვატურია ან მეთოდები აფასებს მიღწეულ შედეგს, მაგრამ მასწავლებლის უკუკავშირით/კომენტარი
არაფრისმთქმელია.
|
ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს. გამოყენებული
შეფასების მეთოდები ზუსტად აფასებს, მიღწეული არის თუ არა შედეგი.
|
საკლასო მენეჯმენტი
|
მასწავლებელი ვერ მართავს კლასს, სწორად ვერ ანაწილებს
აქტივობებისათვის გამოყოფილ დროს.
|
მასწავლებელს ზოგიერთ
შემთხვევაში უჭირს დროის მართვა და/ან მის მიერ გამოყენებული კლასის მართვის სტრატეგიები
ნაკლებად ეფექტიანია.
|
მასწავლებელი კლასში
მიზნობრივად ანაწილებს დროს და ქმნის ისეთ სასწავლო სიტუაციებს, რომლებიც უზრუნველყოფსთვითრეგულირებად
დისციპლინას.
|
სასწავლო პროექტის შეფასება
კრიტერიუმი
|
კარგი
|
საშუალო
|
სუსტი
|
შენიშვნა
|
მიზანი. რამდენად კონკრეტული, მიღწევადი, ნათელი
და გაზომვადია
|
||||
ამოცანები. რამდენად შეესაბამება თითოეული ამოცანა პროექტის
მიზანს.
|
||||
განხორციელების
გზები. რამდენად უზრუნველყოფს
მიზნის მიღწევას, რამდენად რაციონალურია და პრაქტიკული, უწყობს
თუ არა ხელს სწავლების ხარისხის ამაღლებას / სკოლის განვითარებას.
|
||||
ვადები.რამდენად რეალურია ვადები და არის თუ არა
ფუნქციები გადანაწილებული ჯგუფის წევრებს შორის
|
||||
შედეგი. რამდენად რეალურია აღნიშნული შედეგის მიღწევა
და რამდენად შეესაბამება მიზანს.
|
||||
რესურსები. რამდენად ზუსტად არის განსაზღვრული, რა არის
საჭირო პროექტით გათვალისწინებული საქმიანობებისათვის
|
||||
დიზაინი.
რამდენად ლოგიკურად არის
აგებული პროექტი (თანამიმდევრობა), ლაკონური და მარტივი ენა
|
ფასდება
შემდეგი აქტივობები
|
1–3
არადაკმაყ
|
4-5
დამაკმაყ
|
6-7
კარგი
|
8-10
სანიმუშო
|
დავალების
გააზრება,
|
ვერ
იაზრებს დავალებას,
|
ნაწილობრივ
აღიქვამს, ამოცანის შინაარსს,
|
აღიქვამს,
ამოცანის შინაარსს,
|
კარგად
აღიქვამს, ამოცანის შინაარსს,
|
მათემატიკური
ენის ფლობა,
|
საუბრობს
მდარედ მათემატიკური ტერმინების გარეშე,
|
საუბრობს
მათემატიკური ტერმინების გარეშე,
|
საუბრობს
მათემატიკური ტერმინების გამოყენებით,
|
საუბრობს
მათემატიკური ტერმინების გამოყენებით,
|
დამოუკიდებლად მუშაობის უნარი
|
ვერ ასრულებს დავალებას
|
უჭირს დამოუკიდებლად მუშაობა
|
მუშაობს დამოუკიდბლად,
მაგრამ აქვს გარკვეული შეცდომები
|
მუშაუბს დამოუკიდებლად, ძირითადად უშეცდომოდ
|
პრეზენტაციის შეფასების კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-6
|
7-8
|
9-10
|
პრეზენტატორი
|
პრეზენტატორის მეტყველება ფაქტობრივად
გაუგებარია.
პრეზენტატორი მუდმივად იყენებს
„პარაზიტ შორისდებულებს“
ჩაცმულობა და ვარცხნილობა სრულებით
არ შეესაბამება მოცემულ საპრეზენტაციო გარემოს.
პრეზენტატოტი საერთოდ არ ამყარებს
თვალის კონტაქტს აუდიტორიასთან.
|
პრეზენტატორის მეტყველება ზედმეტად
სწრაფი/ნელი/რთულად გასაგები ზედმეტად ხმადაბალი/ხმამაღალია
პრეზენტატორი ხშირად იყენებს „პარაზიტ
შორისდებულებს“
პრეზენტატორის ჩაცმულობა და ვარცხნილობა
ოდნავ არაადეკვატურია მოცემული სიტუაციისთვის
პრეზენტატორის თვალის კონტაქტი აუდიტორიასთან
მინიმალურია
|
პრეზენტატორი მეტყველებს საკმაოდ
მკაფიოდ და გასაგებად.
იშვიათად იყენებს პარაზიტ შორისდებულებს.
მისი ჩაცმულობა და ვარცხნილობა
მეტ-ნაკლებად შეესაბამება მოცემულ საპრეზენტაციო გარემოს.
თვალის კონტაქტი აუდიტორიასთან
ძირითადად შენარჩუნებულია
|
პრეზენტატორი მეტყველებს ძალიან მკაფიოდ და გასაგებად.
საერთოდ არ იყენებს „პარაზიტ შორისდებულებს“.
პრეზენტატორის ჩაცმულობა სროლებით გარემოს შესაფერისია.
პრეზენტატორი მუდმივად ამყარებს თვალის კონტაქტს აუდიტორიასთან
|
პრეზენტაციის შინაარსი
|
ტექსტის თანამიმდევრობა და
სტრუქტურა დარღვეულია. (არაა გამოკვეთილი შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა).
არაა მოყვანილი არგუმენტები,
მაგალითები.
პრეზენტაციის შინაარსი საერთოდ
არ ეხმიანება თემის სათაურს.
პრეზენტატორს საერთოდ არ გაუთვალისწინებია
აუდიტორიის მზაობა მოცემულ თემაზე და შესაბამისად მისი პრეზენტაცია აუდიტორიისთვის
უინტერესო/რთულად მოსასმენია.
|
შინაარსის თანამიმდევრობა ნაკლებად ლოგიკურია. სტრუქტურა ბუნდოვანია(რთულად
გამოსაკვეთია თემის შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა.)/
მოყვანილია მხოლოდ ერთი ან ორი არგუმენტი, მაგალითი.
პრეზენტაციის შინაარსი ფართოდ სცდება სათაურში დაფიქსირებულ აზრს.
პრეზენტატორმა წინასწარ არ გაითვალისწინა აუდიტორიის მზაობა მოცემულ
თემასზე და შესაბამისად ხშირად მის მიერ გამოყენებული დარგობრივი ტერმინების გაგება
ჭირს/ ხშრად იგი საუბრობს ზედმეტად პრიმიტიული ენით.
|
შინაარსის თანამიმდევრულობა
მეტ-ნაკლებად ლოგიკური და გამოკვეთილია. ძირითადი სტრუქტურა დაცულია.
მოყვანილია რამდენიმე არგუმენტი;
მაგალითი.
პრეზენტაციის შინაარსი მეტ-ნაკლებად
ეხმიანება თემის სათაურს.
პრეზენტატორს
მეტ-ნაკლებად გათვალისწინებული აქვს აუდიტორიის მზაობა მოცემულ თემაზე და შესაბამისად
მეტ-ნაკლებად ადეკვატურად იყენებს/არ იყენევს დარგობრივ ენას.
|
შინაარსის თანამიმდევრულობა
აბსოლუტურად ლოგიკური და გამოკვეთილია. სრულადაა დაცულია ძირითადი სტრუქტურა (შესავალი,
ძირითადი ნაწილი, დასკვნა...)
მოყვანილია ბევრი არგუმენტი,
მაგალითი.
პრეზენტაციის შენაარსში სრულადაა
წარმოდგენილი ინფორმაცია მოცემულ თემაზე
პრეზენტატორს წინასწარ აქვს გათვალისწინებული
აუდიტორიის მზაობა მოცემულ თემაზე და შესაბამისად ადეკვატურად იყენებს/ არ იყენებს
დარგობრივ ენას.
|
პრეზენტაციის
Lay-out
(slide-show part)
|
სლაიდებზე წარმოდგენილი ტექსტი
იმდენად დიდია, რომ აუდიტორია მას ვერ კითხულობს.
შრიფტის ფერი ემთხვევა ან
ძალიან ჰგავს დაფიქსირებულ ფონს, რის გამოც მისი წაკითხვა ძალიან ჭირს.
ტექსტში იკვეთება დიდი რაოდენობით
გრამატიკულ-სტილისტური შეცდომა.
|
სლაიდები საკმაოდ გადატვირთულია
ტექსტით
სლაიდების 80%-ზე შრიფტის წაკითხვა
დაფიქსირებულ ფონზე ჭირს.
ჭარბადაა გამოყენებული ყურადღების
გამფანტავი ანიმაციური ეფექტები და ფიქსირდება მრავალი არათემატური ფოტო.
ფიქსირდება საკმაოდ ბევრი გრამატიკულ-სტილისტური
შეცდომა
|
სლაიდები ოდნავ გადატვირთულია
ტექსტით.
ზოგჯერ შრიფტი ცუდად იკითხება
დაფიქსირებულ ფონზე.
ფიქსირდება ერთი-ორი ყურადღების
გამფანტავი ან გამაღიზიანებელი ეფექტი და არათემატური ფოტო.
ფიქსირდება ერთი-ორი გრამატიკულ-სტილისტური
შეცდომა
|
სლაიდები არ არის გადატვირთული
ტექსტით.
არჩეული შრიფტის ფერი კარგად
ეხმიანება დაფიქსირებულ ფონს.
სურათები გონივრულადაა გამოყენებული.
არ შეიმჩნევა ზედმეტი ეფექტები.
გრამატიკულ-სტილისტურიული შეცდომები
სლაიდებზე არ ფიქსირდება
|
დროის რეგლამენტი
|
პრეზენტაცია ზედმეტად
მოკლე, ან ზედმეტად გრძელია და შესაბამისად დროის რეგლამენტი სრულებით დარღვეულია.
|
პრეზენტაციისთვის განკუთვნილი
დრო 10-15 წუთით სცილდება რეგლამენტით გათვალისწინებულ
დროის ლიმიტს.
|
პრეზენტატორი 5 წუთით
აჭარბებს ან ოდნავ უფრო ადრე ასრულებს თავის
პრეზენტაციის წარდგენას, ვიდრე ეს რეგლამენტითაა გათვალისწინებული
|
პრეზენტატორი მაქსიმალური
სიზუსტით იცავს მისთვის განკუთვნილ დროის ლიმიტს.
|
პასუხები აუდიტორიის კითხვებზე
|
უჭირს პასუხის გაცემა
|
პასუხები არადამაკმაყოფილებელი
ან გაუგებარია
|
პასუხობს თითქმის ყველა
შეკითხვას
|
ამომწურავად პასუხობს
თითქმის ყველა შეკითხვას
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий